Retur og leveringspolicy
Yuugen håper at du vil like våre interiørprodukter og at de vil finne sin plass i hjemmet ditt. Imidlertid har du rett til å returnere eller bytte produkt(er) mot noe annet. For å gjøre dette må bytte eller retur overholde følgende betingelser:
- Retur eller bytte må være gyldig.
- Produktene må være ubrukte, uskadde og ha beholdt sine egenskaper.
- Kjøpsbevis (ordrebekreftelse eller moms-faktura).
- Send varene til YUUGEN DESIGN FABRIKK AS.
Levering
Alle varer kan hentes kostnadsfritt på vårt lager i Oslo:
Konowsgt. 67B
0196 Oslo
Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måten, på det stedet og til det tidspunktet som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken.
Ordinær leveringstid er 3-14 arbeidsdager (prefabrikkerte produkter som finnes på lager)
Leveringstid på spesialbestilte produkter via nettbutikk skal alltid fremgå på ordrebekreftelsen. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper innen rimelig tid og senest 40 arbeidsdager etter bestillingen fra kunden. Skal selgeren sørge for at varen blir sendt til kjøperen, plikter han å få varen fraktet til bestemmelsesstedet på egnet måte og på vanlige vilkår for slik transport. Bestemmelsesstedet er hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.
Skreddersydde møbler vil bli levert til den adressen som er angitt i ordrebekreftelsen. Leveringstiden kan variere avhengig av tilgjengelighet og andre faktorer, men planlagt leveringsdato vil alltid bli oppgitt i ordrebekreftelsen. Selgeren forbeholder seg retten til å justere leveringstiden i tilfelle uforutsette forsinkelser, og vil i så fall informere Kjøperen så raskt som mulig. Monteringen utføres av Selgerens egne montører eller kvalifiserte underleverandører. Alle monteringsarbeider skal utføres i samsvar med Selgerens spesifikasjoner og monteringsanvisninger.
Dersom du lurer på hva frakt på en bestemt vare vil koste deg, anbefaler vi at du sender oss en fraktforespørsel pr. e-post (mobil nummer, postnummer og stedsnavn). Vi vil besvare deg innenfor rimelighetens grenser.
Leveranseforsinkelse
Om det oppstår forsinkelse med leveransen får du beskjed via e-post. Du som kunde har alltid rett til å heve kjøpet ved forsinkelse. Vi vil gjøre alt som står i vår makt for å fullføre din bestilling. Det kan imidlertid oppstå situasjoner som gjør det umulig for oss å fullføre en bestilling, f.eks. om vår leverandør ikke kan levere etter avtale. Vi forbeholder oss retten til å fraskrive oss alt erstatningsansvar ved leveranseforsinkelser.
Transportrisikoen
Vi står for transportrisikoen, d.v.s. risikoen for at varen skades eller kommer på avveie under transporten fra vårt lager til deg. Yuugen Design Fabrikk besiktiger hver forsendelse før det sendes til deg. Skulle produktet uansett være skadd eller feilekspedert kommer vi ordne feilen kostnadsfritt.
Transportskader/Feilekspedering
Det er viktig at du utfører en korrekt feilanmeldelse.
Synlige feil: Anmerk det på utleveringsbilag når du mottar varen, hvis du mottar varen hjemme hos deg. Skaden skal meldes til post@yuugen.no umiddelbart. Ta alltid bilder av emballasje og produktet. Hvis du hentet varen på postkontoret, eller mottok pakken som pakke på døren, må du melde fra på utleveringsstedet, fylle ut en skademelding og levere inn det skadete produktet med emballasje. Når du får kvittering på dette sender du en e-post til oss på post@yuugen.no med denne kvitteringen og bilder av produktet og emballasjen.
Skjulte feil: Dette må meldes innen 3 dager til post@yuugen.no. Meld også fra på utleveringsstedet (gjelder Pakke på døren og Servicepakke), fyll ut en skademelding og lever inn det skadete produktet med emballasje. Når du får kvittering på dette sender du en e-post til oss på post@yuugen.no med denne kvitteringen og bilder av produktet og emballasjen. Produkter du har fått som Pall på døren melder du kun inn til oss med bilder av produktet og emballasjen, innen 3 dager fra mottakelse. Et produkt som vi konstaterer at har blitt feilekspedert eller skadet, bytter vi om du ønsker det, eller betaler tilbake pengene samt fraktkostnaden. Har du bestilt flere varer enn den returnerte, betaler vi ikke hele fraktkostnaden. Når Yuugen Design Fabrikk AS sender en pakke til deg står Yuugen Design Fabrikk for risikoen. Ved retur til Yuugen Design Fabrikk står du for risikoen. Tenk derfor på å emballere produktet nøye, og bruk alltid indre emballasje.